اگر متوجه یک اشتباه الکتریکی یا چندین مورد در یک زمان شدید، احتمالاً تصادفی نیست. اگر چنین است، آن را به یک کارگاه مورد اعتماد ببرید.
اگر زغال دینام نیسان وانت از کار بیفتد، ممکن است برخی از یاتاقانهای موتور از کار بیفتند و صداهای خشخش و غیرعادی ایجاد کنند، چیزی شبیه صدای جیغ.
همچنین می توان متوجه شد که تسمه ای که قرقره زغال دینام را می چرخاند نامرتب، فرسوده یا ترک خورده یا به کناره خود قرقره ساییده شود. تعیین محل این مشکل در حالت توقف آسان است، زیرا با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، اما اگر اینطور بود که می دویدیم و خراب می شد، صدای ناخوشایندی می شنویم و حتی ممکن است برخی از قسمت های دینام جدا شود.
باتری تمام شده است. بدیهی است که باتری ها گاهی اوقات خود به خود از کار می افتند، اما یک زغال دینام معیوب می تواند باعث شود زودتر از بین برود زیرا به سادگی شارژ نمی شود.
اگر مطمئن نیستید که باتری یا دینام علت خرابی برق است، می توانید از یک موچین استفاده کنید. ماشین را روشن کنید و کابل ها را فورا جدا کنید.
اگر دینام نتواند سیستم را حفظ کند و خودرو بلافاصله خاموش شود، زغال دینام از کار افتاده است. اگر خودرو پس از چند دقیقه به کار خود ادامه دهد، احتمالاً باتری مقصر است.
ماشین متوقف می شود یا در راه اندازی مشکل دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، مشکلات راه اندازی خودرو می تواند به این معنی باشد که دینام باتری را شارژ نمی کند.
این بدان معناست که وقتی کلید را در استارت میچرخانید، تنها چیزی که میشنوید یک «کلیک» بهجای خرخر کردن خوب موتور است.
از طرف دیگر، اگر ماشین شما به طور مکرر در حین رانندگی متوقف می شود، ممکن است نشانه آن باشد که شمع ها قدرت کافی از زغال دینام برای روشن نگه داشتن موتور دریافت نمی کنند. به عبارت دیگر، باتری هنوز تمام نشده است، اما در راه است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.